Dragi părinţi!
Iată că a sosit momentul să facem bilanţul primului an de grădiniţă din viaţa copiilor noştri. A fost greu - a fost uşor, au curs multe lacrimi si de la copii şi de la mămici, nu mai are importanţă. Este primul pas al socializării lor, si putem spune că s-au descurcat, au reuşit să se integreze, să colaboreze, să-şi ofere sprijinul la îmbrăcat, încălţat şi chiar la mâncat (aici este vorba de fete care s-au oferit să-i ajute pe băieţii mai... neîndemânatici), dar şi la colorat, la rezolvarea unor fişe, etc.
Aproape toţi copiii au reuşit să-şi automatizeze rutinele specifice mediului educational al grădiniţei:
-salută educatoarea şi colegii, personalul grădiniţei
-închid uşa la intrarea în sala de grupă
-nu părăsesc sala de grupă fără ştirea educatoarei
-răspund politicos la întrebările educatoarei
-ies ordonat, cu rândul din sala de grupă
-se spală corect pe mâini înainte şi după masă
-utilizează corect prosopul, săpunul, hârtia igienică
-mănâncă cu gura închisă
-nu vorbesc cu gura plină
-recunosc propria fotografie
-recunosc fotografia colegilor de grupă prezenţi sau absenţi
-vorbesc încet, pe un ton calm
-utilizează ori de câte ori este nevoie coşul de gunoi
-recunosc dulăpiorul cu îmbrăcămintea personală
-merg cu rândul, la plimbare
-participă activ la jocurile în aer liber
-se joacă în spatiul recomandat de educatoare
-îşi ajută colegii mai mici la îmbrăcat
-se dezbracă singuri într-o anumită ordine
-respectă ora de somn
-aranjează jucăriile înainte de plaecarea acasă
-comunică părinţilor cum a decurs ziua la grădiniţă
-prezintă părinţilor lucrările personale expuse
-transmit părinţilor mesaje simple
Activitatea instructiv-educativă derulată pe parcursul anului a pus copiii în situaţia de a socializa prin colaborare, cooperare, de a obţine treptat o autonomie personală, concomitent cu transmiterea de informaţii.
Copiii şi-au extins cunostintele despre obiecte şi fenomene din natură, despre viaţa socială. Au formate deprinderi de muncă intelectuală: de a observa, de a pune întrebări, de a asculta explicaţiile educatoarei şi ale altor copii, de a răspunde la întrebări. Vocabularul s-a îmbogăţit în conditiile comunicării continue cu persoanele din jur.
În activitatile matematice - copiii alcătuiesc grupe de obiecte, recunosc şi denumesc cifrele în limitele 1-3. Au capacitatea de percepere a cantităţii prin punerea în corespondentă a elementelor multimilor care au " multe, " putine" obiecte. Recunosc şi denumesc poziţii spaţiale, forme geometrice, etc.
Activitătile estetice - putem spune că sunt preferatele copiilor fapt ce a dus la dezvoltarea mobilităţii mâinilor şi coordonarea voluntară a mişcărilor acestora, calităti necesare învăţării scrisului. Activităţile muzicale au urmarit familiarizarea copiilor cu muzica prin învăţarea de cântece, jocuri muzicale şi audierea unor lucrări muzicale accesibile întelegerii lor.
Prin activităţile de educatie fizică copiii şi-au format deprinderi motrice de bază: mers, alergare, săritură, aruncare, echilibru, la nivelul posibilitatilor psihomotrice individuale.
Cu convingerea că anul viitor colaborarea cu dumneavoastră va fi cel puţin la fel de strânsă, în beneficiul copiilor noştri, vă dorim să petreceţi o vară de neuitat alături de familie.
Vacanţă plăcută !
P.S - vom reveni cu imagini si filmulete nepublicate încă, sub eticheta: Zâmbete de vacanţă
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu